Comeback och tusen bilder från Japan

Hajhaj har efter påtvigningar från Felix och antalet ångestattacker blivit ombedd att uppdatera eftersom jag inte bidragit med något till denna sida sedan januari. Blir lite väl långt att gå igenom denna tid i en text så tänkte dela lite gobitar ur säsongen i bilder, för intresse hur tävlingar gått hänvisar jag till fis hemsida.

Senast har jag precis kommit "hem" från en resa som var till Japan. Gustav, Ylva och jag flög till Sapporo för att tävla Far-East Cup tävlingar. Det var en väldigt rolig resa med många trevliga människor och roliga dagar. Lyckades även få med mig några bra resultat vilket var kul. Nu är jag i Munchen och har kört lite fysträning och en dag skidor i Garmisch sedan jag kom tillbaka. Ska efter lunch bli upphämtad av resten av gänget som flyger ner idag för att åka mot Italien och Europa Cup finalen.

EC i Davos, fick med mig en 16e plats (tror jag) och en DNF

Zell Am See slalom kvällsrace. Dag 2 låg jag 14-15 efter första åket, missade sista käppen i andra åket x) Säsongen har bjudit på en hel del uråkningar men farten har varit högre mellan missarna i både gs och sl än tidigare.

Val d'Isere, tuff backe men betydligt skönare än ifjol då underlaget i år var grymt

Tour med Cassman till Mellau och Brand

Garmisch WC, jag körde ut, Matts kom 2a :)

Hem till Åre för en dag innan slalom-SM

SM = DNF1

Parallell, lyckades inte prestera så bra och åkte ut i andra omgången redan efter en uråkning i första åket

Var i Slovakien och Polen där jag fick till säsongens bästa resultat hittils i EC

VM i St. Moritz var en häfitg upplevelse och vi hade grym träning

Slutade på en 27:e plats efter ha legat på en lite sur 31:a plats efter första åket

Hem till Åre igen och det bjöds på storm i vanlig ordning

Men fick några riktigt fina åk från skutan även i solen

Japan, kan varit första dagen påväg mot invginingscermoni. Har aldrig åkt så mycket buss i mitt liv som i Japan då vi bodde 1 timme från backen första stället och det var cermonier och diverse ting som gjorde att dagarna blev sjukt långa. Avresa 06:30 och hemma igen 18:30 var vardag

Första stället vi var på, Sapporo Teine

Första tävlingen blev inställd :(

Vi åkte och kollade in Sapporo istället för att minska lessheten

Andra tävlingen blev av och det bjöds på skiftande förhållanden, tokmjukt första biten sen balkat puckelpist följd av isgata och till sist tokmjukt igen. Det var inte lättåkt. Jag körde ur.

Påväg upp mot backen nästa dag och det var sol :)

Som sagt skiftande förhållanden, blåsigt och soligt ena stunden, vindstilla nästa och snöstorm 15 minuter senare

En tuff slalom mins sagt och många dnf, efter en del harvande blev jag iallafall 3a

Prisutdelning för tävlingarna samt för massa andra idrotter då det var en massa tävlingar denna vecka i Sapporo (Miyasama Ski Games). Var intressant att se skillnaden mot europa och Sverige med kultur och hur alla människor beter sig. Dessutom var den Japanska imperial family där vilket var spännande

På Sapporo tunnelbana

Längst fram till vänster är Kudo som hjälpte oss och tog ansvaret som Sveriges lagledare

Besökte en Japansk spelhall, fick lite övermod efter trail-genomgången av dansspelet så vi körde på advanced vilket vi fick ångra senare

Påväg mot nästa ställe, Engaru

Välkomstfest...

Maarten blandar ihop lite Matcha-te

Engaru

Storslalom i Engaru, lyckades efter ett bra andra åk komma 2a

Gustav slaktar ut på flacken

Tyska ligan

Ylven värmer upp

Resan avrundades med en 2a och 3e plats i slalom

Sista middagen, som kanske var den bästa, hetsades i klockan 22 efter en lång bussresa och därav foto efter all mat var borta.